Výlet po letní Praze

1. listopadu 2013 v 13:29 | Surynka |  Fotky
Poznámka: Článek původně zveřejněn 12. srpna 2013 v 10:39 na nataliepey.blog.cz. Komntáře jsem se rozhodla přepsat sem, abych o ně nepřišla.

Povedlo se mi nashromáždit tolik fotek, že vydají na dva články těsně za sebou. A dokonce se mi povedlo se dostat k tomu, ty fotky i pořádně probrat, zmenšit a tak... prázdniny na mě mají skutečně dobrý vliv. Poslední červencový den jsem byla s Kiki v centru a udělaly jsme si túru po antikvariátech. Hodně zajímavě vypadal Shakespeare a synové, i když tady se spíš jednalo o knihkupectví a byly tam jen cizojazyčné knihy, nic pro ty, kteří čtou jen česky. (Myslím, že pár českých knížek by se tam možná někde našlo, ale nic neslibuju.) Ale pro mě a Kiki to byl ráj, a když jsme si pak všimly, že ve zdi je průchod na chodbu, odkud vede kamenné schodiště do suterénu a nad tím byla cedule se šipkou a nápisem "More books", musely jsme se tam prostě jít podívat. Objevila jsem tam dokonce i brovský regál plný francouzských knih a našla jsem tam skoro ceou sérii detektivek od francouzské spisovatelky Fred Vargas. Už dlouho jsem se chystala, že si něco z její tvorby přečtu. Jednak pro procvičení francouzštiny a taky jen tak pro zábavu, ale nějak jsem zrovna neměla náladu si kupovat něco napsanéo "nečesky". V antikvariátu na Národní jsem si ale sehnala knížku ze série Artemis Fowl a stála mě jen čtyřicet korun! Den jsme zakončily večeří v bageterii Boulevard, druhou večeří u Kiki doma a plaváním u ní v bazénu. Jak jsme se ale tak procházely městem, zalitovala jsem, že jsem s sebou neměla foťák... takže vám tu předvedu aspoň fotky ze začátku prvního prázdninového týdne, kdy jsem na "fotografický" výlet vyrazila s kamarádkou Anet, další nadšenou fotografkou-amatérkou. Musím říct, že Praha skutečně v letním období žije (no možná žije celoročně, furt tu je hromada turistů) a po ulicích se procházejí davy turistů, na několika místech je možné potkat jazzové kapely a tak různě. O stáncích a výhodných slevách nemluvě.

Mimochodem, na začátku prázdnin jsem podél Královské cesty viděla dva stánky se zmrzlinou, v jednom byl kopeček za třicet korun a ve ruhém za čtyřicet. Když jsem tudy procházela na konci července, v jednom byl kopeček zmrzliny za dvacet korun a ve druhém za třicet. Chcete mi říct, že v průběhu prázdnin zlevňují? Ale nikdy bych nečekala, že podél Královské cesty seženu zmrzlinu za přijatelnou (a celkem obvyklou) cenu. Dvacet korun je hodně běžné, ale v centru? Sakra, to je dobrá cena!

Jedna v rychlosti focená fotka malostranské mostecké věže. A pod ní hromada lidí, povětšinou turistů.

Lucerna na Karlově mostě.

Kapela pod obloukem Karlova mostu, hned u břehu Čertovky.

Zámky zamilovaných na mostě přes Čertovku.

Podařilo se mi prostrčit objektiv mezi zámky a vyfotit Čertovku, mlýn a vodníka Kabourka.

Lennonova zeď na Velkopřerovském náměstí, hned naproti francouzské ambasádě.
A tady jsem si vyfotila detailněji dva obrázky-nápisy, které mě bůhvíproč zaujaly.

Lucerna na Velkopřevorském náměstí.

Od Lennonovy zdi jsme se vrátily přes Čertovku zpátky na Karlův most a vyfotila jsem výhled na Pražský hrad.
Mimochodem: naprosto nezamýšleně se mi povedlo nafoit takovou "speciální" sbírku fotek Hradu, takže pro vás připravím ještě samostatný článek s těmito snímky.
PS - škoda, že se tam všechno rekonstruuje a já to musela takhle špatně seknout, abych nevyfotila hromadu lešení. A stejně je ho kousek vidět. Jak na Hradu, tak pár ulic pod ním.

Petřín

Petřínská rozhledna
(hmm.. nebo aspoň její část)

Bruncvík

Bruncvík podruhé

Turisti na Karlově mostě

Jeden z těch výletních "parníků".
(Před dvěma lety jsem se jedním takovým svezla, s návštěvou ze Slovenska a přmýšlím, že bych to letos s tou samou návštěvou zopakovala... jen nesmí tak pařit slunko, nebo minimálně budem muset bejt rychlejší a ukořistit místo ve stínu.)

Trocha "panoramat" poprvé

Kostel sv. Mikuláše na Staroměstském náměstí

Týnský chrám

A další kapela.
Měla docela úspěch, lidi seděli na obrubníku, tiše je sledovali, někdo si je natáčel, někdo fotil (třeba jako i já) a vždy jim pak všichni zatleskali. Když jsem byla na Staromáku poslední červencový den s Kiki (jak jsme se vydaly po stoách antikvariátů), byli tam taky, takže tam zřejmě vystupují nějak pravidelně.

A tímto se s vámi loučím, doufám, že se vám můj "fotografický výlet po Praze" líbil a příště se tedy můžete těšit na sérii snímků Pražského hradu.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.